tirsdag den 17. september 2013

Antallet af folkeskoleafdelinger - KV13

Jeg er blevet stillet en række spørgsmål af Lolland-Falsters Folketidende, og svarene på disse bringer jeg selvfølgelig her på min blog.

Spørgsmål:
Børnetallet rasler ned. I hvilke byer/øer i Lolland Kommune tror du, at der en afdeling af en folkeskole om ti år? Falder det sammen med dit partis/din listes ønske for området?

Svar:
Jeg kommer til at tænke følgende ordsprog: "Det er svært at spå - især om fremtiden". Det er uden tvivl byrådets opgave løbende at tilpasse uddannelsestilbud i Lolland Kommune til børnetallet, men jeg ønsker ikke at indgå en i en hypotetisk diskussion om afdelingers fremtidige geografiske placeringer. En beslutning om nedlæggelse af folkeskoleafdelinger må og skal bero på en politisk beslutning på et konkret fagligt grundlag.

Ingen kommentarer: